Inovace výuky prostřednictvím zavedení systému rc2000 bude mít mimořádný přínos, neboť výuka s tímto modulovým systémem je založena na reálném experimentu s podporou počítače. Reálný experiment ve srovnání s experimentem simulovaným je z pedagogického hlediska nenahraditelný, mnohonásobně zvyšuje atraktivitu a názornost výuky, což v celkovém efektu více než kompenzuje jeho vyšší finanční náročnost. Realizací projektu tak dojde ke kvalitativnímu i kvantitativnímu posunu výuky v souladu se stále se zvyšujícími požadavky současného trhu práce.
Cílem projektu bylo pořízení mobilního pracoviště RC DIDACTIC s následujícími moduly:
- Přístrojové moduly: Generátor funkcí, programovatelný DC zdroj, voltmetr DC & AC RMS
- Měřící jednotka s příslušenstvím
- Sestava aktivních a pasivních prvků
- Zdroj napájení
- Souprava dvoukolíkových prvků
Podrobný popis všech modulů je zde: https://www.rcdidactic.com/katalog.
Zvolený modulový systém, v kombinaci se současným vybavením kmenových i odborných učeben počítači/NB a datovými projektory, bude možno využívat v různých učebnách. Mobilitu usnadňuje modulární konstrukce i s ohledem na jejich váhu a rozměr.
Systém bude využíván našimi studenty v následujících oborech:
- Maturitní obor 26-41-M/01: Elektrotechnika, zaměření Výpočetní technika a automatizace, 4 roky
- Učební obor 26-51-H/02: Elektrikář silnoproud, zaměření Elektromechanik, 3 roky
- Učební obor 26-51-H/01: Elektrikář, zaměření Slaboproudá zařízení, 3 roky
- Učební obor 26-51-H/02: Elektrikář silnoproud, zaměření Elektrotechnik, zkrácené studium, 1 rok
- Učební obor 26-41-L/52: Provozní elektrotechnika, zaměření Elektrotechnik, nástavbové studium, 2 roky
Vzhledem vybraným modulům, bude výukový systém využíván v celé řadě odborných elektrotechnických předmětů, např.: Elektronická zařízení, Elektrická měření, Elektrotechnická měření, Elektrotechnika, Základy elektrotechniky, Automatizace atd.
Uvedený výukový systém lze také uplatnit mimo výuku našich studentů, a to v rámci spolupráce se základními školami při projektových dnech a jako součást prezentace elektrotechnických oborů.