V rámci projektu se naše škola rozhodla pořídit termokameru- najde svoje využití ve všech na škole vyučovaných oborech. U IT žáků se použije k detekci skryté vady ve výrobcích v rámci 3D modelování, kde budou moci sledovat, jak dochází k různému zahřívání dle použitého materiálu. Při přípravě odborníků v elektro oborech oceníme termokamery při diagnostice přechodových odporů elektroinstalací za provozu či kontrole přístrojů rozvaděčových skříní, fotovoltaiky. Svoje místo pak určitě najde termokamera ve výuce teoretických předmětů, jakými jsou fyzika, chemie.
Druhým přístrojem, který úzce souvisí s termokamerou je multifunkční revizní přístroj, kterým budeme moci mimo jiné naměřit, to co kamerou uvidím( zemnění, izolace, kontinuita, smyčka, PSC, PFC, napětí, frekvence, fázová sekvence, RCD).
Dalším, s tím úzce souvisejícím přístrojem je spektrálního analyzátor. Ten žákům umožní např. monitorování VF elektromagnetického spektra pomocí externí antény, monitorování spektra signálů základnových stanic mobilních telefonních sítí a monitorování spektra signálů RFID čipů dálkových ovladačů např. dveřních systémů automobilů.
Gravírovací přístroj s příslušenstvím a grafické tablety využijeme k doplnění krabiček z 3D tiskárny nebo z výroby zámečníků o různé štítky s výstražnými symboly nebo popisky. Předpokládáme, že vzniknou obaly z více různorodých materiálů, které budou spojeny vhodnou technologií (lepení, nýtování, …). Mohou také vzniknout samostatné projekty zaměřené na estetickou tvorbu a prostorovou představivost s případným využitím elektrotechniky a mikroprocesorové techniky. Grafické tablety budou použity jako ukázka moderní technologie pro přípravu obrazů pro gravírování, chceme žákům přiblížit rozdíly mezi prací s myší a klávesnicí a prací na tabletu.
3D tiskárna nám umožní zadávání nových kreativních úkolů jako je například tvorba společných krabiček pro elektronické obvody studentů, to nutí k týmové práci při domluvě společných rozměrů a zároveň je to způsob jak aktivně zapojit ambicióznější žáky, kteří jsou v práci často napřed.
Všechny tyto nové přístroje budou moci používat žáci oborů moderní informační technologie, mechanik elektrotechnik, elektrikář, kovoobráběč a zámečník jak v rámci teoretické tak praktické výuky.