Cílem tohoto technického projektu „Vzdělávání technickým hraním“ je zvýšení názornosti výuky technických předmětů pomocí nových didaktických pomůcek, které ve výuce postrádáme. Jmenovitě jsou to sady programovatelných jednotek SAMlabs. Měřící technika je zastoupena přístroji MULTIP a PASCO napříč měřenými veličinami.
To umožní nejen snazší pochopení základů fyziky, chemie, mechaniky a fungování jednoduchých strojů s cílem prohloubit a upevnit znalosti v odborných předmětech, ale i mezipředmětovou spolupráci technických a všeobecně vzdělávacích předmětů (např.: fyzika a chemie; fyzika a mechanika; strojírenská technologie a stavba a provoz strojů, technologie výroby a kontroly a základy strojírenství; kontrola a měření spolu s technologickým a konstrukčním cvičením).
Hlavním cílem je možnost rozšíření výuky o robotiku a programování. Jde o nové a zajímavé propojení technických znalostí a dovedností našich žáků. Podobné didaktické pomůcky ve škole nemáme, a proto jsou vybrány tak, aby se vzájemně doplňovaly a mohla se propojit demonstrace fyzikálních a chemických jevů s možností jejich měření a ukázkami jejich konkrétního využití. Zásadní dopad projektu je zatraktivnění výuky pro žáky, zejména v možnosti realizace praktických pokusů, ale i realizace interaktivní výuky.
Sjednocujícím cílem projektu je mezipředmětová spolupráce vedoucí k propojení znalostí a dovedností žáků k praktickým aplikacím a rozšířením jejich technických obzorů.
Projekt je určený pro žáky zejména studijních oborů SPŠ: Technické lyceum, Strojírenství s využitím výpočetní techniky a Strojírenství – síťový analytik ve strojírenství
Reálně se do realizace projektu budou zapojovat učitelé odborných a přírodovědných předmětů, Celkem se jedná o 4 učitele/ky odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů.