Projekt EDUgrant nám umožnil výrazné zlepšení výuky geodézie budoucích vedoucích pracovníků staveb. Geodézie je zařazena do školního vzdělávacího programu dvouletého oboru nástavbového studia Stavební provoz, v němž si absolventi tříletých stavebních oborů rozšiřují své vědomosti a připravují se na vykonání maturitní zkoušky.
Z prostředků projektu bylo zakoupeno geodetické vybavení pro skupinovou práci žáků. Jedná se o teodolity, nivelační přístroje, laserové dálkoměry a termokameru, vše včetně potřebného příslušenství. Získané vybavení využíváme na cvičné geodetické práce v terénu a na zaměřování staveb.
Žáci se v každém školním roce účastní nejméně tří terénních cvičení. Ta jsou zaměřena na jednoduché vytyčovací úlohy, technickou nivelaci a zaměření reálné stavby včetně zaměření její polohy. Součástí zaměřování staveb je rovněž zjištění výskytu tepelných mostů a určení jejich polohy.
Žáci nejprve provádějí základní vytyčovací úlohy - bod, přímka, úhel. Dále zaměřují skutečnou stavbu v areálu školy a zjišťují její polohu, dle zadaných výkresů vytyčují přístavbu k vybrané stavbě pravoúhlými i polárními souřadnicemi a pomocí technické nivelace provádí měření a zakreslení podélného profilu místní komunikace pro pěší a výškový profil terénu v areálu.
Díky dostatečnému počtu geodetických přístrojů jsou žáci rozděleni do skupin po třech až čtyřech a během měření mají zadány přesné úkoly. První část cvičení probíhá v učebně, kde jsou žáci seznámeni se základními funkcemi přístrojů a způsoby jejich použití. Další část se děje již v terénu, kde žáci provedou potřebná měření pro zvládnutí geodetické úlohy. Poslední část každého cvičení se odehrává v učebně ICT. Výsledná data měření jsou zpracována pomocí PC programů a následně je vytvořena výkresová dokumentace.
Žáci tak získají kompetence pro provádění základních geodetických prací a respekt k práci geodetů.